Bitjes & Nopjes begint weer op 19 maart - meld je aan!

Nieuws afbeelding 4-3-2014
Bitjes & Nopjes, het gezamenlijke sportprogramma voor jonge kinderen van voetbalvereniging RCH en hockeyclub Alliance, is een groot succes. Daarom gaat dit voorjaar Bitjes & Nopjes opnieuw van start. Inschrijven is vanaf nu mogelijk!

Wat is Bitjes & Nopjes
Bitjes & Nopjes is een leuk en stimulerend sport- en spelprogramma voor kinderen van groep 1, 2 en 3. Lekker buiten sporten, onder begeleiding van professionele sportinstructeurs die de kinderen op jonge leeftijd kennis laten maken met voetbal en hockey. Zo leren ze op een verantwoorde manier de beginselen van sport en bewegen. Ervaring is niet nodig.

Een keer per week, op woensdagmiddag, leren de kinderen de verschillende bewegingen en technieken van voetbal en hockey door speelse oefenvormen die speciaal voor deze leeftijdsgroep zijn samengesteld. Ze krijgen een mooi Bitjes & Nopjes-T-shirt, na elke training limonade en aan het einde een echt certificaat!

Waarom Bitjes & Nopjes?
Kinderen spelen minder vaak buiten dan vroeger. Op scholen is er minder aandacht voor gymnastiekles. Wij denken dat jonge kinderen te weinig kansen krijgen om hun motorische vaardigheden te ontwikkelen. Door op jonge leeftijd op een positieve manier kennis te maken met sporten zoals voetbal en hockey fungeert Bitjes & Nopjes als springplank naar een sportieve toekomst.

• Professionele begeleiding
  • Eén begeleider op maximaal zes kinderen
  • Ontwikkeld door vakleerkrachten bewegingsonderwijs en sportprofessionals
  • Hockey en voetbal staan centraal
  • Plezier en veiligheid staan voorop

Voordelen
  • Verbetert bewegingsvaardigheden als rennen, springen, gooien, vangen, slaan en schoppen
  • Verbetert het zelfvertrouwen door te leren omgaan met winst, verlies, succes en tegenslag
  • Ontwikkelt concentratie, focus en luistervaardigheden
  • Verbetert sociale vaardigheden zoals samenwerking, geduld, tolerantie en respect

Wanneer
Bitjes & Nopjes begint op woensdag 19 maart. In totaal zijn er 10 trainingen. Zes trainingen in weken van 17 maart t/m 19 april. En na de meivakantie de laatste vier in de weken van 12 mei t/m 2 juni. De trainingen duren een uur. Het tijdstip is nog niet bekend.

Kosten
Deelname aan Bitjes & Nopjes kost €100 voor 10 trainingen. Wil je je kind inschrijven of meer weten, stuur dan een e-mail naar [email protected]. We nemen dan direct contact met je op!