Alliance Dames 1– USHC: 1-1 (10-11-12)

15-11-2013

Zondag moesten we tegen de Utrechtse meiden van USHC. Eindelijk scheen de zon en hadden we te maken met lichte motregen, maar dat kon de pret niet bederven.

We begonnen ijzersterk en kregen veel kansen. Mooie kansen ook en we hadden flink het overwicht. Toch konden we er niks uithalen en de enige vriend die we (of eigenlijk USHC) hadden was de paal. Met een dubbel gevoel gingen we met 0-0 de rust in.

De tweede helft gingen we er weer hard tegen aan en kregen we ook een aantal corners. Ook hier wilde die bal maar niet het goal in. Het ging een tijdje over en weer, maar Nicole was het zat, liep de cirkel in en uit de onmogelijkste hoek schoot ze zonder probleem de bal in de kruising: 1-0 en wat waren we blij. Na deze goal kreeg nu ook USHC wat kansen en toen er niet goed gedubbeld werd op de achterlijn en we totaal een man uit het zicht waren geraakt, maakte USHC de 1-1. In de laatste minuten zetten we veel druk op het doel van USHC en probeerden we strafcorners te forceren, maar dit lukte niet. Helaas gingen we het veld af met 1-1.

Na de wedstrijd werd gevierd dat de bar weer in eigen beheer van de club was. Met champagne, schalen bitterballen en de goeie service had niemand iets te klagen en bleef iedereen gezellig na de wedstrijd nog even borrelen.

Volgende week (17 november) spelen wij tegen Myra, waar onze ex-Alliancekeeper Caitlin in het goal staat. Cait,PAS OP! Wij hebben er zin in!

Ted