Geslaagd Veteranen Friendshiptoernooi

5-9-2013
Afgelopen zondag vond het jaarlijkse Friendship Veteranentoernooi plaats bij Alliance. Het toernooi was iets minder vol dan andere jaren, maar met 19 teams die met elkaar de strijd aanbonden voor een aantal vriendschappelijke hockeywedstrijden, was het goed bezet. Bekijk het filmpje voor een impressie!

Hulptroepen
Gelukkig konden we weer rekenen op de inmiddels vertrouwde begeleiding van Marita Donders en Icha Janssen die samen al enige jaren het 'wedstrijdsecretariaat' voor hun rekening nemen. Bij hen kon iedereen terecht voor vragen en zij zorgden dat alle wedstrijden voorzien waren van scheidsrechters en dat de uitslagen netjes geadministreerd werden.

Daarnaast waren ook Fred Blank, Paul Henfling en Pim van Zalingen weer aanwezig om belangeloos een groot aantal wedstrijden te fluiten. Ook Maurice hielp ons weer met allerlei hand- en spandiensten. Veel dank aan deze getrouwe club van 'Friendshippers'!

De inwendige mens werd zoals altijd prima verzorgd door team Niels en de muzikale begeleiding kwam deze keer helemaal uit Groningen. De Oranje Rondo's brachten een gezellige sfeer tijdens de borrel en het eten en dit eindigde in een waar meezingfestijn geleid door de dames van Athena.

Joris Drontmann bedankt
Voorafgaand aan de prijsuitreiking nam Klaas van Veen van het bestuur de microfoon om Joris Drontmann (zie foto) een bos bloemen te bedanken voor alles wat hij voor Alliance heeft gedaan gedurende heel, heel, heel veel jaren zowel op organisatorisch gebied (bestuur en commissies) als zelf hockeyend in diverse teams met als laatste Heren Veteranen B. Helaas heeft hij vanwege terugkerend blessureleed zijn stick aan de wilgen moeten hangen, maar wij hopen hem nog regelmatig op Alliance terug te zien.

Tommy Cooper
Van onze oude vrienden van Llanishen uit Wales, die vorig jaar meededen en nu een jaar oversloegen om volgend jaar wel weer van de partij te kunnen zijn, kregen we een speciale prijs toegestuurd voor het team met de meeste tegendoelpunten. De prijs bestond uit 'Tommy Cooper-hoedjes' (de voorzitter van Lanishen is tevens voorzitter van de Tommy Cooper Society in Wales), stropdassen en spelden en werd gewonnen door de heren Veteranen van HBS B.

Wij als organisatie kijken terug op een zeer geslaagde dag en willen alle deelnemers en de mensen die ons geholpen hebben om deze dag tot een succes te maken, nogmaals danken voor hun aanwezigheid en inzet.

De Friendshipcommissie (Walter Janssen, Hylke Coevoet, Jeroen Mes en Lianne Stijsiger)