Categorie DEF + DT

RULEZZZZZ DIERENTUIN-, F- EN E-TEAMS

20-9-2008

Op 9 september en 18 september zijn er door de bond georganiseerde briefings gegeven voor coaches van F en E teams en voor 8E en 8D teams. Een aantal tips uit deze briefings volgt hieronder in willekeurige volgorde.

• Tijdens de wedstrijd moeten alle ouders en belangstellenden achter de hekken staan. Alleen de coach en de spelleider/scheidsrechter en de spelers staan op het veld.
  • Zorg dat alle losliggende tassen en andere zaken zo gelegd worden dat de kinderen er niet over kunnen struikelen.
  • Kousen moeten over de scheenbeschermers worden gedragen. Het is mogelijk dat er anders een stick in een scheenbeschermer blijft haken.
  • Meisjes/Jongens met lange haren moeten een haarband dragen of het haar in een staart doen.
  • De kinderen mogen tijdens de wedstrijd geen horloges, armbanden, oorbellen of andere sieraden aan hebben om verwondingen of verlies te voorkomen.
  • Als er goals van het grote veld langs het speelveld staan moeten die naar achter worden gezet zodat de kinderen er niet tegen aan kunnen lopen.
  • Keepers moeten hun bodyprotectors onder een trui (van afwijkende kleur) dragenen niet er overheen. Dit ook weer om de mogelijkheid tegen te gaan dat er iets achter blijft haken.
  • Keepers moeten niet worden gewisseld. Het kind heeft keeperstraining gehad en is er op voorbereid dat het een hele wedstrijd gaat keepen.
  • Het is belangrijk dat de kinderen ruim van tevoren (half uur tot drie kwartier) op de club aanwezig zijn zodat ze zich op de wedstrijd kunnen voorbereiden en de coach de gelegenheid heeft de opstelling met de kinderen door te spreken.
  • Vanaf dat moment en zeker in de pauze zijn de kinderen voor de coach en moetenniet bij hun ouders gaan staan.
  • Tijdens de wedstrijd niet de hele tijd aanwijzigen geven. Maar een paar gerichte opmerkingen.
  • Het is even belangrijk dat de kinderen na de wedstrij