Bestuurstafel

HELP! Enthousiaste hulpkrachten gezocht op verschillende functies!

Nieuws afbeelding 3-6-2013 Vele handen maken licht werk
Beschik jij over talent voor onze vereniging? Meld je nu aan!

Tijdens de laatste Algemene Ledenvergadering presenteerde het bestuur haar thema: 'Alles is familie', waarmee we willen benadrukken dat we sámen deze vereniging vormen en allemaal onze eigen bijdrage leveren. Samen maken we deze vereniging leuk en succesvol want vele handen maken nu eenmaal licht werk.

MHC Alliance is een grote vereniging met circa 1.700 leden, waarvan circa 1.300 jeugdleden. Dit betekent dat we aan onze senioren niet voldoende menskracht hebben om de club draaiende te houden; de ouders van de jeugdleden zijn minstens zo hard nodig om de organisatie goed te laten functioneren. Alleen met z’n allen kunnen wij - de leden en onze kinderen - genieten vàn en groeien ìn onze sport.

Voor diverse commissies zijn we dringend op zoek naar nieuwe enthousiaste vrijwilligers. Het gaat om de volgende commissies:

Alliance-vrijwilligerscommissie
Omdat de samenstelling van commissies wisselt, ontstaan regelmatig vacatures die op tijd moeten worden ingevuld om het voor iedereen leuk te houden. De commissies worden daarin bijgestaan door de Vrijwilligerscommissie. Alle ouders en leden hebben bij de inschrijving als lid aangegeven wat zij kunnen en willen doen voor onze club. Dit Alliance-vrijwilligersbestand moet worden beheerd, vacatures en wensen en capaciteiten moeten met elkaar in overeenstemming worden gebracht en last but not least de kandidaten moeten actief worden benaderd. Is dit een klus die jou op het lijf geschreven is, meld je dan nu aan als coördinator vrijwilligersbank!

Sponsorcommissie
De Sponsorcommissie is op zoek naar een aantal mensen om samen met de huidige commissieleden de komende tijd nieuwe sponsoren te werven en onze bestaande sponsoren te onderhouden. Concreet zoeken wij:
  • Commerciële doorbijters die graag de boer opgaan;
  • Een administratieve spin in het web die de contracten onderhoudt;
  • Projectbegeleider die onze selectieteams van kleding voorziet: vier weken aan het einde van het seizoen en vier weken aan het begin ervan.

Financiële commissie
De Financiële commissie is op zoek naar een administratief talent voor werkzaamheden in het kader van de contributies. Dit is een leuke klus die je grotendeels thuis kunt doen. Het gaat gemiddeld om twee uurtjes werk per week met een paar pieken als er bijv. gefactureerd moet worden. Werkzaamheden: facturen sturen (i.o.m. penningmeester) vanuit het LISA-systeem aan het begin van en tijdens het seizoen (o.a. selectietoeslagen en zaalhockey), herinneringen sturen en betalingsafspraken maken (ook weer in overleg met de penningmeester).

Arbitragecommissie
Alliance investeert veel in de kwaliteit van (club)scheidsrechters. Dat wordt o.a. gedaan door middel van eLearning. Voor de Arbitragecommissie zijn we op zoek naar twee organisatorische talenten voor deze uitdagende klus. Werkzaamheden: het verzorgen van de jaarlijkse planning van alle scheidsrechters die de CS-opleiding gaan volgen, het benaderen van scheidsrechters in opleiding via passende media (afhankelijk van doelgroep), het voorbereiden van de aanvragen van de opleidingen, het uitgeven van de eLearningcodes etc., terugmelding aan de KNHB, het verzorgen van de examenavonden en het bijhouden van de CS-administratie in het LISA-systeem. Kunnen omgaan met computers is een pré.

Daarnaast is de Arbitragecommissie ook op zoek naar een planmatig talent die - samen met een ervaren collega - de zaterdagplanning van de scheidsrechters op zich wil nemen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de arbitragemodule in het LISA-systeem.

AHA-commissie
  • AH-breedtecommissie
Voor de AHA-breedtecommissie zoeken we gemotiveerde leden die bij voorkeur reeds eerder bij hockeyactiviteiten van hun kinderen betrokken zijn geweest (als coach of begeleider) en belangstelling hebben voor het meedenken bij het vormen van en toezicht houden op uitvoering van het beleid voor de breedtejeugd op Alliance i.o. met onze professionele staf (Technisch Manager en Organisatorisch Manager, de Blokcoördinatoren) en de Categorieleiders). Affiniteit met breedtehockey is gewenst.

• AHA-commissie Jeugd Tophockey
Voor de AHA-commissie Jeugd Tophockey zijn wij op zoek naar (ex-) tophockeyers die willen helpen met het begeleiden van onze selectieteams en verdere vormgeving van ons tophockeybeleid.

• Keeperscommissie
Voor de Keeperscommissie zoeken we ouders die affiniteit hebben met keepen.

• Zaalhockeycommissie
Voor de zaalhockeycommissie is voor de planning en organisatie van het zaalhockeyseizoen hulp welkom van ouders die sterk zijn in planning en communicatie van alle zaalhockey-gerelateerde activiteiten op de club.

Materiaalcommissie
Binnen de Materiaalcommissie zijn twee subcommissies actief: Keepersmateriaal & Trainingsmateriaal. Voor deze subcommissies, die beide werken met een vastgesteld budget, zoeken wij versterking! De Keepersmateriaalcommissie zoekt een organisatorisch talent die zich bezighoudt met de uitgifte en inname van keepersmaterialen voor ruim 100 teams binnen Alliance. Voor de Trainingsmateriaalcommissie zoeken we een organisatorisch talent die alle trainingsmaterialen binnen de club up -to-date wil houden.

Meld je nu aan via: [email protected] Zijn er nog vragen naar aanleiding van bovenstaande vacatures? Stel ze via [email protected].

Met dank en hartelijke groet,
Marije Kronenberg-Vermeulen