Dames 1 - Union 1-1 : donderdag meer ....

Nieuws afbeelding 7-5-2013 In het verslag van vorige week heb ik een foutje gemaakt. Ik had het over dat we nog 3 wedstrijden moeten spelen.... Natuurlijk had iedereen (die ons goed volgt) door, dat ik 1 wedstrijd was vergeten- namelijk Wageningen thuis. Mijn excuus daarvoor.
Dus...... we moeten nu nog 3 wedstrijden. En 3 wedstrijden = 9 punten. Daar gaan we nog steeds voor.

Zondag speelden wij thuis tegen Union D1. We kenden deze ploeg niet en dat maakte het allemaal heel leuk en spannend. Na een hele goede voorbereiding en een goede trainingsweek waren we er klaar voor.

Vanaf de eerste minuut was de wedstrijd vrij spannend. Kansen aan beide zijden. Beide ploegen hadden hele snelle speelsters waardoor het wedstrijdtempo ook hoog was. Door deze snelheid werd de wedstrijd ook vrij fysiek. Wij hadden de eer met een aantal groene kaarten, maar ook een gele kaart aan onze zijde.

Bij rust was hadden we nog steeds een brilstand  0:0 en het was vooral leuk om te zien hoe enthousiast alle onze supporters waren. Met al die schouderklopjes in de rust kregen we ook vaak te horen: 'het zit er echt in meiden' ......en dat was ook zo. We hadden echt kunnen winnen !

In de 2e helft maakte Joelle de 1:0. Prachtige voorzet van Chantal tipte ze achter de rug van de keepster van Union. Dit was een wedstrijd van de 2 keepers !! Net als Alex, stond ook de keepster van Union erg goed te keepen. Het was niet makkelijk om deze twee dames te passeren.

We hebben helaas onze kansen niet kunnen benutten en Union kwam langszij via een strafcorner 1:1. We hebben weer heel goed gespeeld, hard gevochten....maar we missen toch wel een klein beetje geluk.  De punten hebben we dit keer verdeeld en donderdag staat de inhaal tegen Union op de planning. Dan weten we wat op ons staat te wachten en gaan we er alles aan doen om met 3 punten naar huis te komen en ons zelf te belonen!

Petra