Dames 1: terug naar Wageningen (verslag 17 maart)

Nieuws afbeelding 21-3-2013
Al voor de tweede keer dit seizoen reden we op zondagochtend naar Wageningen om een wedstrijd te spelen in de degradatiepoule. Onze eerste wedstrijd na de winterstop tegen Union was wegens het slechte weer afgelast.

Niks te verliezen
Na een week hard trainen in de kou waren we erg blij dat deze wedstrijd wel doorging. Het was ook een behoorlijke test voor ons aangezien Wageningen bovenaan staat. We hadden niks te verliezen; we konden ze alleen maar verrassen en het ze zo moeilijk mogelijk maken. Dat was de instelling! Lekker hockeyen en kijken hoe we ervoor staan.

Druk
Helaas mocht het niet zo zijn. Het was heel snel duidelijk dat onze tegenstander niet alleen beter is, maar ook dat wij er als team niet staan! Het komt misschien door de druk die we op onze schouders voelden, misschien door het gebrek aan ervaring in het team, maar op de een of andere manier kwamen de teamspirit, het werken voor elkaar, het door het vuur gaan voor elkaar er niet uit. Daardoor stonden we vanaf de eerste minuut enorm onder druk. We maakten steeds meer fouten en we kwamen snel op 2-0 achterstand. Dat was ook de ruststand.

Wakker worden
Na de rust moesten we of wakker worden en laten zien wat we konden of Wageningen over ons heen laten rollen. De eerste paar minuten zag het er nog aardig uit. Dankzij een strafcorner van Aimee kwamen we op 2-1 en toen dacht ik dat we terug in de wedstrijd zouden komen. Helaas scoorde Wageningen heel snel het derde doelpunt en daarna was de rest van de wedstrijd volledig in handen van de thuis spelende ploeg. Uiteindelijk hebben we met 5-1 verloren.

100%
Het was een leerzame wedstrijd waarin duidelijk werd dat elke speelster haar taak voor 100% moet uitvoeren en haar eigen verantwoordelijkheid moet nemen. Als dat niet gebeurt, krijgen we het nog zwaar. Komende zondag spelen we thuis tegen Helmond, onze tegenstander in de play-offs van vorige jaar.

Kom ons aanmoedigen. We hebben jullie zeker nodig!

Petra en Dames 1