Winst voor Heren 1 tegen Castricum (verslag 4 november)

Nieuws afbeelding 11-11-2012
Een aantal weken lang is het ons niet gelukt om punten te pakken van onze tegenstanders. Het mocht telkens niet baten, daarom reden genoeg om ons optimaal voor te bereiden op de wedstrijd tegen Castricum. Castricum behoort tot de top drie van onderen en dan zou je zeggen dat wij ons nu kunnen gaan focussen op de winst. Na een stevig gesprek over de punten waar ons team tegenaan liep, konden wij de frustraties uit het team werken. Nu waren wij zowel fit als moreel voorbereid op de komende wedstrijden. Ons team was weer aangesterkt met Hendrik van Wolleswinkel, die teruggekomen is van Oxford. Hierbij kwam helaas dat wij een geschorste speler (Arthur) en een geblesseerde speler (Koenraad) hadden.

Moreel voordeel, on tour
Het weer op 4 november viel erg tegen, 5˚ met windkracht 5 en een stevige regenbui. Bij het eerste fluitsignaal was Alliance enorm scherp en wij hadden eigenlijk vanaf punt één het gevoel dat wij deze wedstrijd ook daadwerkelijk konden winnen. Al snel in de wedstrijd bleek dat wij veel beter waren, zowel technisch, als conditioneel. Na een goede actie van Leo wist hij via een eigen actie vanaf rechts een doelpunt te maken voor Alliance! 1-0.

Na enige ongeregeldheden achterin wie nou wie moest verdedigen, kwam de bal in de kluts terecht nadat deze in de cirkel was geslagen. Op ongelukkige wijze kwam de bal via de stick van Ted in de verre hoek terecht. 1-1.

Op dit punt dacht het team dat wij het hier niet mee eens waren en ging Kasper ‘on tour' met de bal aan de stick en wist na een eigen actie vanaf links de bal met zijn forehand in de verre hoek te slaan. 2-1.

Cultheld
Het fluitsignaal klonk voor de rust. Na de rust hadden wij het gevoel dat deze wedstrijd in onze zak zat. Ralph kreeg kort in de tweede helft een bal op zijn slaap en kon niet meer verder spelen. Dat wij dachten dat de wedstrijd in onze zak zat, konden we wel zeggen nadat wij een counter hadden uit een strafcorner van Castricum. Leo ging in zijn 7e versnelling en wist zijn man voorbij te rennen, waarna hij de bal perfect de cirkel insloeg. Omdat Luc zijn man mooi meetrok naar de buitenkant, werd Joris volledig vrijgelaten in de cirkel. Deze trok de bal, op miraculeuze wijze, achter zijn rug net onder de keeper langs de goal in: 3-1. Cultheld..

Castricum kwam heel goed terug, wist uit een fout bij de mandekking voordeel te halen en tipte vanaf rand cirkel de bal in de lange hoek: 3-2.

Nadat een speler van Castricum doorgebroken was vanuit het middenveld, kreeg deze de kans om vanaf de rand van de cirkel een backhand te maken en scoorde hierbij: 3-3.

3 keer scheepsrecht
Met nog tien minuten op de klok werd het voor Alliance alsmaar spannender, omdat wij tot nu toe altijd verloren hadden toen wij weer gelijk stonden in de score. Maar door ons moreel hoog te houden, duwden wij door, ondanks het feit dat Castricum steeds fysieker werd. Wij verkregen in deze minuten een strafcorner, waarbij de druk hoog op de schouders lag van Bouke. Drie keer scheepsrecht werd er steeds geroepen, de derde strafcorner van Bouke. En ja, we hadden allemaal gelijk: Bouke wist hem te scoren. Tussen de lijnstop en de keeper in op heuphoogte. Eén woord: Geniaal! 4-3.

Nu ging Alliance ervoor, Hendrik wist nog in de laatste minuten een actie te maken. Hij rende voorbij een paar man en wist de bal vanaf de linkerkant de goal in te werken en hiermee een stempel te drukken op de wedstrijd: 5-3.

Alliance wist met deze wedstrijd van 7 doelpunten in de lijst naar 12 doelpunten te gaan. Een enorme vooruitgang.

Wij willen jullie bedanken voor het toejuichen van ons team en hopen jullie volgende week op 11 november weer te zien langs de lijn als wij spelen tegen Athena.

Eindstand: Alliance H1 5 – 3 Castricum H1
Kaarten: geen
Doelpunten: Leo (1-0), Ted (1-1, e.d.), Kasper (2-1), Joris (3-1), Bouke (4-3) en Hendrik (5-3)
Volgende week: Alliance H1 - Athena H1