Bert Bunnik: 'breedte en top kunnen niet zonder elkaar'.

Nieuws afbeelding 7-11-2012
In een goedgevulde bovenzaal van Alliance sprak hockey coryfee Bert Bunnik afgelopen dinsdag over zijn activiteiten in BraziliĆ«. In dit land zijn 3500 hockeyers actief. Bert is daar door de FIH heengezonden als 'high performance manager' en is belast met de voorbereidingen van de Olympische Spelen 2016 van de Braziliaanse hockeybond. Regelmatig toert hij met de Braziliaanse teams in Nederland en andere hockeylanden. In 2016 zal hij Olympisch coach zijn van het Braziliaanse Herenteam, gesteld dat deze de 30e plek halen op de wereld ranglijst: de vastgestelde drempel voor deelname van het thuisteam.

Bert Bunnik, voorheen technisch directeur van de KNHB, was expliciet over de rol van breedte en tophockey. Ze kunnen niet zonder elkaar. De top heeft de breedteteams nodig om talenten te kunnen ontwikkelen en vinden. De breedte heeft de topteams nodig voor de uitstraling naar buiten (gemeente, sponsoren, spelers) maar ook voor het verzorgen van trainingen en clinics. Elke club moet zelf bepalen 'wie het wil zijn', maar het samengaan van top en breedte is voor elke vereniging belangrijk, op welk niveau je ook wilt spelen met de topteams van je vereniging. Bert's visie op talentontwikkeling zorgde voor een zeer inspirerende avond.

Bert sprak op Alliance in het kader van de AHA Masterclasses die  Alliance meerdere keren per jaar organiseert met topsprekers van binnen en buiten de vereniging. De volgende Masterclass zal plaatsvinden met Stella Bartlema, Olympisch scheidsrechter, begin december. Houd de agenda in de gaten!