Begeleiding nieuwe scheidsrechters gevraagd

Nieuws afbeelding 5-11-2012
Ervaren fluiter: kom je kennis met ons delen! De arbitragecommissie zoekt mensen die zelf ervaren zijn in het fluiten en die beginnende scheidsen bij hun eerste wedstrijden willen begeleiden.

Je kaart gehaald...
Je hebt een paar avondend gestudeerd, hebt een (online) cursus gevolgd en je hebt binnen no time je scheidsrechterskaart in de pocket. Maar dan. Dan mag je voor het eerst 22 spelers in toom zien te houden. Moet je in split seconds beslissingen nemen, onthouden wie de bal ook weer uit liet gaan en besluiten of het een lange corner of een strafcorner moet zijn. Dat kan de eerste keren best lastig zijn. Daarom is het fijn als je wat hulp krijgt.

Twee keer begeleiding
Om te zorgen dat nieuw opgeleide scheidsrechters het fluiten ook echt leuk gaan vinden, willen wij hen de eerste twee wedstrijden laten begeleiden door ervaren scheidsen. We verwachten dit hockeyseizoen zo'n 100 nieuwe scheidsrechters te kunnen opleiden. We hebben op dit moment niet genoeg mensen om die te begeleiden dus we doen een beroep op ervaren fluiters om zich te melden bij de arbitragecommissie.

Dus geef je alsjeblieft op, help de nieuwe scheidsrechter! We hebben daar allemaal plezier van want als er meer ervaren scheidsrechters zijn, hoeft iedereen minder te fluiten. Daarnaast, het is hartstikke leuk om te doen en wellicht heel goed te combineren met een wedstrijd van je eigen kind.Geef je op door een mail te sturen naar [email protected].

Riksta Tielken, namens de Arbitragecommissie