Thema-avond 'EHBO bij sportongevallen'

Nieuws afbeelding 30-10-2012
Wat moet je doen als een van de spelers een bal tegen haar hoofd krijgt? Of een tand uit zijn mond? En wanneer moet je een ambulance bellen? Dit zijn allemaal vragen die behandeld worden tijdens de thema-avond 'EHBO-vaardigheden bij de hockeysport' op maandag 12 november.

Er gebeuren regelmatig ongevallen tijdens wedstrijden en trainingen. Daarbij kan het handelen van coaches en trainers een grote rol spelen. Alliance vindt het belangrijk dat zij weten wat ze in zo'n geval moeten doen. Daarom organiseren de AHA en de Medische Commissie een thema-avond voor coaches en trainers gericht op sportongevallen.

Geen mond-op-mondbeademing
Tijdens deze avond leer je niet hoe je een verband moet aanleggen of mond-op-mondbeademing moet toepassen. Je leert wel inschatten wanneer je hulp moet halen of wanneer bijvoorbeeld een icepack voldoende is.

De thema-avond wordt verzorgd door Elly Blok en Nicole Troost, beiden huisarts en betrokken bij onze club. Het vindt plaats op maandag 12 november van 20.00 tot 21.30 uur in de bovenzaal van Alliance.

Meer informatie en aanmelden bij Nicole Troost via [email protected].

Namens de AHA-Commissie en de Medische Commissie,
Ton Wisse, Annerieke Lulofs, Elly Blok en Nicole Troost