Wedstrijdverslag Dames 1 – Rood-Wit (7 oktober)

Nieuws afbeelding 10-10-2012
Afgelopen zondag begonnen wij met de tweede ronde in onze poule. Het was onze tweede kans om eindelijk wat puntjes van Rood-Wit te pakken. Dat was althans het plan.
Na een goede analyse van de eerste wedstrijd waren we er klaar voor. We wisten wat we wel en niet moesten doen, wat handig is en wat niet. En we wisten wat wij van de tegenstander konden verwachten.

Kwestie van tijd
De eerste helft stonden we aardig te hockeyen; we waren zeker geen makkelijke tegenstander. Hoewel we op 1-0 achterstand kwamen, gingen we toch met een goed gevoel de rust in. Het maken van onze eerste goal was alleen maar een kwestie van tijd. En dat gebeurde ook, meteen na de rust. Nicole nam de bal uit in het 23-metergebied van de tegenstander. Vervolgens speelde ze Joelle op de kop van de cirkel aan, Joelle kaatste de bal voor de keeper langs en Rosan tipte de bal in achter de rug van de Rood-Wit-goalie. Prachtig!

Kort daarna had Joelle de 2-1 aan haar stick, maar die ging er niet in. Helaas stond er in de tweede helft, na tien minuten spelen, een heel ander team op het veld. Het goede spel en organisatie hadden plaatsgemaakt voor totale chaos. We maakten opeens steeds meer fouten en Rood-Wit wist deze goed te bestraffen. Binnen twintig minuten stonden we 5-1-achter en het was klaar.

Wat hebben we geleerd?
Op dit niveau kunnen we echt niet zo maar chaos en onrust de leiding laten overnemen. Een nieuwe week; nieuwe kansen. Zondag gaan we naar Cartouche (Voorburg) met één doelstelling: drie punten pakken!

Liefs, Petra

Irene Tuininga

11-10-2012 @ 23:31:15 |Succes! Iedere week een stap verder in het leerproces dus de punten komen eraan!