Wedstrijdverslag Weesp H1 - Alliance H1 (23 september)

Nieuws afbeelding 27-9-2012
Na een overtuigende overwinning op Haarlem, richtten wij ons afgelopen zondag op de derde wedstrijd van het seizoen: uit tegen Weesp. Met volle moed en hoofd in de wolken stapten wij in de auto richting Hilversum. Eenmaal aangekomen, kwam het bericht dat wij twee zieken hadden binnen ons team en dat er één met autopech langs de weg stond. Zo begon de wedstrijd enigszins ontregeld met maar één wissel langs de lijn.

Moeizaam begin
De eerste paar minuten verliepen moeizaam waardoor Weesp een kans kreeg om te scoren: 1-0 uit een strafcorner. Na ongeveer 15 minuten kwamen we terug met een prachtige pass vanaf achterin. De bal kwam van buiten de cirkel via een actie van Koen recht in de stick van Jochem terecht die ‘m na een goede aanname en wat gepingel recht in het doel pushte: 1-1.

Gele kaart
Na een aantal overtredingen kreeg Arthur een gele kaart en moest hij vijf minuten langs de lijn zitten. Tijdens de rust gaf de coach aan dat het resultaat nog niet naar behoren was, wij konden dit gemakkelijk winnen!

Frustraties
In de tweede helft ging het team weer zonder enige moeite verder. Maar toen de concentratie even wegviel, maakte Weesp hier gebruik van en scoorde 2-1. De frustraties liepen hoog op en het spel werd enorm rommelig. Nadat Arthur was teruggekeerd in het veld, maakte hij een frustratiefout en kreeg hij onmiddellijk een rode kaart uitgereikt. Hierdoor viel het team uit elkaar en gingen wij steeds chaotischer spelen. De uiteindelijke eindstand was 5-1 voor Weesp. Een geflatteerde uitslag kan men zeggen.

Dit is zeer spijtig natuurlijk, maar toch houden wij ons hoofd omhoog en richten wij ons op de komende wedstrijd op 30 september thuis tegen Forescate Heren 1. Op deze dag is ook het Lustrumfeest van Alliance, dus wij gaan voor de overwinning en hopen jullie allemaal te zien langs de lijn!

Tot dan!

Door Jasper Waasdorp

Eindstand Weesp H1 Alliance H1: 5 - 1

Kaarten: Jochem (groen), Arthur (groen, geel, rood)

Komende wedstrijd: Forescate H1 op 30 september.

Irene Tuininga

28-9-2012 @ 10:29:20 |Jammer van de wedstrijd tegen Weesp. Te veel frustraties werkt altijd in je nadeel. Mannen ga lekker hockeyen ,monden dicht jullie kunnen het dat is zeker. We komen jullie massaal aanmoedigen!