Alliance Dames 1 - Cartouche Dames 1 : 2-1!!

Nieuws afbeelding 14-9-2012

Afgelopen zondag kregen wij weer een kans om ons zelf te testen in Overgangsklasse. Dit keer mochten we gaan strijden tegen mede promoverende Cartouche. Na hele week hard trainen was er tijd om ons zelf te gaan belonen met tenminste wat goed hockey en eventueel wat punten.  Het weer was dit keer perfect voor een dagje strand, maar voor het publiek was het zeker lekker om langs de lijn te staan, met een drankje en super spannende wedstrijd. En wat was de wedstrijd ook echt spannend!

We begonnen super scherp, eerste helft stond er een team met het zelfde doel. Binnen 20 minuten maakten we 2 doelpunten uit strafcorner en er kwamen zeker nog wat goede kansen bij. Ruststand 2:0

We wisten dat we snel de 3de doelpunt moeten maken. Cartouche zou zeker alles voor doen om terug te komen in de wedstrijd. 'Jongens, we moeten ons niet gek laten maken. Doe je eigen ding!' Dat werd gezegd in de kringetje in de rust. Ja, het is makkelijker om te zeggen dan doen.

We kregen volle druk van Cartouche, ons spel werd rommelig, maar toch hebben we met z'n allen hard gevochten om goals tegen op 0 houden.  Tien minuten voor het einde kwam Cartouche toch terug in de wedstrijd met 2:1 en wij kregen snel achter elkaar twee gele kaarten. Vijf en tien minuten. Spannende laatste fase van de wedstrijd? Ja, en hoe! Twee corners tegen die er net niet in gingen. Vooral dankzij Alex die briljant stond te keepen. Spanning was echt om te snijden en wat was het voor een enorme opluchting toen meneer scheidsrechter de wedstrijd heeft afgefloten.

We hebben gezien dat we het kunnen. Als we blijven vechten en hard werken! Positieve en ook wat min punten waren gezegd in het kringetje na de wedstrijd, applausje voor super keepende Alex en onze eerste Overgangsklasse uitloop rondje waarbij we hele boel lachende en klappende mensen langs de lijn hebben gezien. Het voelde echt goed :)

Zondag nieuwe kansen. Hup naar Zwolle

Liefs Petra