JA3 Kampioen

Nieuws afbeelding 4-6-2012 Afgelopen zaterdag werd JA3 kampioen. Een prachtige prestatie in een heel bewogen jaar. Bijna iedereen zal zich immers kunnen herinneren dat JA3 dit jaar werd getroffen door het plotselinge overlijden van keeper Bob Mok. Het heeft op JA3 én op Alliance grote indruk gemaakt.

De bijzondere wijze waarop het team en hun beoogde tegenstanders Hurley JA4 met dit verlies omgingen en hun respect naar de ouders en familie toonden, bleef niet onopgemerkt. Het team werd voorgedragen door het District Noord-Holland voor De Sportiviteitsprijs 2012 van de KNHB. In maart volgende hun bijzondere uitverkiezing tot 'Sportiefste Hockeyteam van Nederland' en mochten de JA3 samen met hun tegenstander Hurley JA4 van een exclusieve dag genieten bij de EHL-wedstrijden te Rotterdam.

De laatste wedstrijd van JA3 in de competitie werd dan ook gespeeld tegen Hurley JA4 en eindigde in een overwinning van Alliance JA3 en het kampioenschap in de poule. Het kampioenschap werd uitbundig gevierd en afgesloten met een bezoek van het team en hun kampioensbeker aan het graf van Bob Mok.
De veerkracht van deze jongens blijkt enorm te zijn, nu zij dit jaar toch kampioen zijn geworden. Een saluut aan Bob. Van ons een groot compliment aan de mannen en hun coaches. Alliance is trots op jullie.