Categorie C

The winner takes it all!

Nieuws afbeelding 21-5-2012 Sometimes you win sometimes you lose..., dat was de titel van het verslag van HurleyMC1, waarin ze aangaven op 12 mei helaas niet in staat waren om te winnen van onze MC1, maar dat ze het ook wel een beetje terecht vonden gezien onze goede inzet (en wat mij betreft ook spel). Een sportieve reactie op een wedstrijd waarin we lieten zien dat wij ook op belangrijke momenten goed kunnen hockeyen en belangrijker nog kunnen winnen. De winst op Hurley betekende dat we op zaterdag 19 mei een kampioenswedstrijd te spelen hadden op eigen veld. De wedstrijd zou zijn tegen Athena MC1 die 3 punten op ons voor stond, maar met een beduidend beter doelsaldo van onze meisjes, waardoor winst voldoende was.Onze tegenstander stond al een heleboel wedstrijden bovenaan en was maar al te bang de koppositie te verliezen in de laatste wedstrijd(wat terecht bleek natuurlijk), want ondanks hun koppositie waren we het er allang over eens dat wij een beter team hebben. Maar zoals een ieder weet is een goed team niet altijd genoeg om te winnen. Daarvoor moet je op belangrijke momenten in staat zijn om met de druk om te kunnen gaan, keihard te werken en niet vergeten gewoon plezier te maken. Zoals het ons in het begin van het jaar net niet lukte om een IDC plek te bemachtigen, door een beetje (veel) pech, maar ook omdat we blijkbaar niet in staat waren om het te doen op het moment dat het moest. Na deze teleurstelling volgden ook niet altijd makkelijke wedstrijden waarin we wat belangrijke punten lieten liggen. Maar gelukkig waren wij niet de enige en kregen we dankzij puntverlies van onze concurrenten de kans om dit helemaal recht te zetten.Met nog 2 wedstrijden te gaan hadden we ineens weer het heft in eigen hand. Dit betekende dat we "alleen” maar moesten winnen van Hurley en Athena, de op dat moment nummer 1 en 2. Met geen seconde van twijfeling of wij dat konden zijn we er meer dan 100% voor gegaan. De wedstrijd tegen Hurley werd gewonnen en toen was het tijd voor de kampioenswedstrijd die we meer dan verdient hadden.

19 mei was het dan zover, de vlaggen hingen al op Alliance, de zon scheen, de supporters waren er klaar voor en we zaten na de wedstrijd op Hurley natuurlijk in een positiviteit en motivatie waar je u tegen zegt. Een beetje zenuwen in de kleedkamer van de meiden (en de coaches) hoorde er ook een beetje bij. De wedstrijd zelf was een knaller, een iets minder goede 1e helft en een super 2e helft waarin we overduidelijk de betere partij waren. Mooie doelpunten, mooie acties, goede reddingen en een nog mooiere strafcorner zorgde ervoor dat we met 4-1 winst Athena van de koppositie af wisten te stoten. Na een seizoen waarin we veel geleerd hebben van elkaar, waarin het niet altijd makkelijk was maar vaak toch ook heel erg leuk, lieten we zien op eigen veld wat een onwijs topteam MC1 is en dat is de mooiste afsluiting die we ons konden wensen!

Dan rest er nog maar 1 woord: KAMPIOENEN!!!!!

Amber van Streun

24-5-2012 @ 08:58:49 |Van harte kanjers en terecht DE kampioen!! Groet Johan