ALLIANCE Dames 1 - Qui Vive 3-1: op naar de play offs!

Nieuws afbeelding 14-5-2012

Afgelopen zondag stond de laatste wedstrijd van het seizoen op het programma. Tegen Qui Vive, uithoorn, dus niet uit hoorn, maar uithoorn. Alliance won met 3-1. 1-1 Was de ruststand, 3-1 de eindstand. Ach wat zal ik van die wedstrijd zeggen? Qui vive was al gedegradeerd. Wij waren al kampioen... maar daar kom ik zo op terug.

Eerst aandacht voor de jeugd van tegenwoordig. En dan bedoel ik niet Willie Wartaal en Vieze Fur, of P. Faberge, naar wie ik overigens graag luister. Nee, dan bedoel ik Anna Ketelaar en Nicole Oud, die zondag meededen... want potjandorie... daar gaat Alliance nog een hoop lol aan beleven. En Laura Arends natuurlijk, alhoewel die al weer wat langer mee doet... Enfin. Complimenten. Mooi dat jullie meedoen, en af en toe een vernietigende pass afleveren, of de tegenstander laten struikelen met wat schijnbewegingen... Ik vind dat mooi! En er komt wat talent aan... Mooi toch! Of niet?

Vond het spel van de jonge talenten net zo lekker als het zonnetje overigens.

Ik hou daar altijd wel van, zo'n zonnetje. Geeft zo'n dag toch iets extra's. Bovendien, zeg nou zelf, een koude kletser in het zonnetje.... mmmmmm heerlijk toch!

Oh ja, we zijn kampioen. Twee weken geleden al trouwens. Was het bijna vergeten.

En dit jaar betekent kampioen play-offs. Dat moet je zien als een soort toetje. Sommigen zeggen zelfs met slagroom en al. Maar dat vind ik niet. Vind slagroom persoonlijk niet zo boeiend. Maar afgezien daarvan, kom op... Je kan de play-offs toch niet zien als een toetje met slagroom.. Degene die dat heeft verzonnen...

Zo'n pannekoek (of is het pannenkoek?) die dan de pers te woord staat en zegt: "is toch een prachtig toetje, die play-offs".... Dan denk ik altijd, man, lul toch niet zo slap... de play-offs is het hoofdgerecht... Wat nou toetje... Het is de Biefstuk met friet, de pasta met vers geschaafde witte truffel... of asperges met ham een een eitje... Of niet dan?

Kappen nou.... Tis toch niet zo'n lullig aardbeitje met een klodder van die witte troep erop...

Komen jullie eigenlijk kijken?? Zou mooi zijn. Doen wij de rest...Zaterdag spelen we thuis tegen Helmond, 12.30. Doe nou maar. Wordt echt mooi. Maak je een spandoekie... Brul je een paar keer... zet ik het zonnetje aan, bestel je zo'n koude kletser aan de bar... Zeg nou zelf, is toch een heerlijk dagje... Vraag ik wel aan die meiden een mooi potje op de mat te leggen.

Wilde ook even terugkomen op iets anders. Gisteren heb ik een bos bloemen gekregen.... En omdat mijn pen nou eenmaal beter in bedankjes is dan mijn mond, wilde ik toch even zeggen: "bedankt". Ik heb genoten twee jaar. Potjandorie zeg, en dan ook nog een kampioenschap! Die zit in ieder geval in mijn tas. Bedankt dames, Marije en Tammi, bedankt!

Het was mooi... En die Andre is ook een goede peer, bedankt man. Ik vond het mooi!

Ook bedankt namens mijn kat trouwens, hij vond de bloemen heerlijk!

Tot zover de bedankjes... Nu op naar het hoofdgerecht.... de Play-offs... Heb er zin in... dat Biefstukje... Zie jullie zaterdag! 12.30... en zorg even dat je op tijd bent... anders wordt de biefstuk koud!

Tot zaterdag,

Wieger Wiese