Categorie C

C & D Jeugd : We hebben jullie hulp nodig!

Nieuws afbeelding 7-5-2012 Sportiviteit staat bij Alliance nu al een paar jaar hoog in het vaandel, daarom lanceerden wij een jaar geleden de actie ‘Sport Sportief’, waarbij wij de Alliance-code voor sportief gedrag introduceerden.

Graag houden wij het gevoel van Sport Sportief op een hoog niveau. Dus komt het goed uit dat hier door de KNHB dit jaar veel aandacht aan wordt besteed met de actie ‘Sportiviteit en Respect’. In maart werd ons jongens A3 nog uitgekozen tot het team met de meeste sportiviteit en respect door de manier waarop ze op het veld een overleden elftalgenoot herdachten daags na diens begrafenis.

Op zaterdag 12 mei, van 10 uur tot 14 uur, organiseren wij een thema ‘ochtend’. Dan is er op het terras een aantal interactieve lezingen van 10 tot 20 minuten door BN-er Tischa Neve (van het TV-programma ‘Schatjes’), waarbij aan de hand van voorbeelden, die door ouders en kinderen op gele PostIt-briefjes zijn geschreven, ingegaan wordt op de goede omgangsvormen op en rond het hockeyveld. Daarnaast loopt er een kleine filmploeg langs de velden om ook de mening van kinderen en ouders vast te leggen.

Om er voor te zorgen dat de happening in goede banen zal verlopen, hebben we van 10 tot 14 uur steeds vijf - zes jongens en meisjes nodig die, waarschijnlijk na hun eigen wedstrijd, gedurende een klein uur helpen mensen te laten merken dat de lezingen er zijn en dat er filmpjes worden gemaakt.

Dat betekent dat wij op zoek zijn naar ongeveer 20 kinderen uit de C en D jeugd die willen helpen. Met jullie hulp gaat dat vast lukken!

Jullie kunnen je opgeven op het e-mailadres [email protected]. Nadere details volgen dan later.

Alle helpers worden getrakteerd op een ijsje bij de nieuwste ijssalon in Heemstede: Tante Saar. Daar bovenop verloten we óók nog eens een family box ijs, geheel gevuld met ijs van smaken naar eigen keuze, af te halen op een dag dat het jullie uitkomt!

Namens de Fair Play-commissie,
Maarten Tijssens