JA3 wint KNHB Sportiviteit en Respect prijs

Nieuws afbeelding 2-4-2012 De KNHB heeft deze zaterdag aan Alliance JA3 en Hurley JA4 de Sportiviteit en Respect prijs toegekend. De reden hiervoor is de bijzondere wijze waarop beide teams zijn omgegaan met het onverwachte overlijden van Alliance Keeper Bob Mok. Zoals bekend hadden beide teams op 10 maart tegen elkaar moeten hockeyen als de enorme tragedie zich niet net daarvoor zou hebben voorgedaan. Op 10 maart herdacht het Alliance team Bob op de vereniging. Het team van Hurley heeft het team van Alliance daarbij gesteund en hulp aangeboden.

In een email aan beide teams verklaart de KNHB haar keuze als volgt: 'de manier waarop beide teams zijn omgegaan met de verschrikkelijk trieste gebeurtenis is ontzettend respectvol. Waarschijnlijk is jullie reactie hierop dat het normaal gedrag is en dat ieder team dit zou doen. Toch vinden wij het door-en-door sportiviteit en respect en vinden wij daarom dat er maar 2 jongensteams zijn die wij een dag op de EHL willen aanbieden. Het doel van onze actie was om teams te laten inzien dat je een wedstrijd speelt samen met je team en ook met de tegenstander, en dat sportiviteit en respect hierin heel belangrijk zijn'.

Waarvan akte.

Het bestuur van MHC Alliance

Milou Schoone

2-4-2012 @ 11:56:58 |verdiend!

Ellen Janssen

2-4-2012 @ 18:55:43 |proficiat jongens, zeer verdiend!

Irene Tuininga

2-4-2012 @ 20:29:39 |geweldig mannen, jullie mogen trots op jezelf zijn! veel plezier op de EHL!

Fenna Schipper

3-4-2012 @ 10:13:34 |Terecht!

Hans Roerink

3-4-2012 @ 13:50:39 |Trots !