Heren 1 Alliance - Heren 1 Reigers: 1-4

Nieuws afbeelding 3-11-2011
Dat er een hoop kon gebeuren deze week was wel duidelijk. Volgens de ranglijst in de eerste klasse, op de site van de KNHB, kon dit weekend het grote keerpunt van het seizoen zijn. Onder het motto: ‘Je speelt zoals je traint’ Gingen wij allemaal vol zelfvertrouwen de wedstrijd in tegen de streekderby.

Voorsprong
De opening van de wedstrijd ging niet heel gemakkelijk, maar verliep wel redelijk volgens plan. De teamafspraken die Maarten ons keer op keer de kop in stampt, werden aardig nagekomen. Al snel kwamen we op 0-1 voorsprong.

Brutaal
Volgens het Haarlems Dagblad opende Alliance brutaal. Persoonlijk denk ik dat voorral Kasper Vrolijk heel brutaal opende deze wedstrijd. Tijdens de opbouw kon Kassie net iets achter de middellijn de bal ontvangen. Direct kwamen er vier Reigers op hem afgevlogen. Gelukkig liet Kas zich niet gek maken. Beetje schijn hier, beetje schijn daar en de vogel was gevlogen! Zelf vier man konden hem niet stoppen en even voorbij de 23 kon hij een schitterende voorzet geven. Ederik van Koldenhoven kwam op de kop voor zijn man, draaide weg en vuurde een fabuleuze backhand af. Onhoudbaar voor de keeper!

Slechts één minuut voor rust profiteerde de Reigers van een fout op het middenveld.  Genadeloos werd het uitgespeeld waardoor je ineens met een heel ander gevoel de rust in gaat.  Dit was het keerpunt.

'Ik doe het zelf wel'
Na de rust leek het wel of er twee totaal verschillende ploegen het veld op kwamen. Reigers had meer zelfvertrouwen. De teamafspraken van Alliance verdwenen als sneeuw voor de zon. Daarvoor in de plaats kwam er een soort 'Ik doe het zelf wel'-mentaliteit. Dat in combinatie met een gele kaart en discussierende spelers zorgde er voor dat er gaten vielen. Waar gaten vallen, vallen doelpunten. Alliance – Reigers: 1-4.

Vloek
Waar de vloek vandaan komt die bij bijna alle wedstrijden op de tweede helft rust, durf ik u niet te vertellen. Er vormt zich inmiddels een aardig patroon: een prima eerste helft gevolgd door een tweede helft die vrij weinig te maken heeft met de eerste 35 minuten.

Het zal wederom niet gelegen hebben aan het massaal toegestroomde publiek. Wij zijn ontzettend blij met jullie aanwezigheid en aanmoedigingen.  Wij hebben de steun hard nodig!

Komende zondag: USHC
Komende zondag nemen we het op tegen USHC. Zij staan op de vijfde plek en hebben vier keer gewonnen. Als we daar punten pakken kunnen we stappen zetten. Als Haarlem en IJsseloever geen winst weten te behalen, maken we flinke stappen en kunnen we uitkomen op de tiende plek. Dan zijn we geen hekkensluiter meer en kunnen we weer gaan denken aan de volgende stap. Wij geloven er nog in en laten ons niet gek maken!

Hartelijke groeten,
Heren 1