Heren 1 Alliance - VVV:

Nieuws afbeelding 28-10-2011
Na een week met diepte- en hoogte punten qua hockey was het weer tijd voor de wedstrijd tegen VVV. In het begin was het een saaie en rommelige wedstrijd. Zowel Alliance als VVV wilde in het begin niet teveel weggeven; beide teams hadden moeite met de opbouw.

Eerste strafcorners
Pas na 20 minuten kreeg Alliance de eerste kans door middel van een strafcorner. Helaas werd deze corner niet goed gestopt. Gelukkig kregen we niet veel later nog een corner, maar Bouke zag zijn inzet geblokt worden door de eerste loop.

Uit het niets kregen de heren van VVV hun eerste strafcorner en verzilverden deze ook. Na dit doelpunt kreeg VVV nog één strafcorner, maar die werd goed geblokt door de keeper.

Vechten
"Vechten tot we er bij neer vallen". zo kwamen we de kleedkamer uit en begonnen we de tweede helft. Alliance was feller in de duels, ging meer samenspelen en viel meer aan via de rechterkant. Wel hadden we nog steeds veel balverlies, wat veel energie kostte.

Na ongeveer tien minuten scoorde onze Bouke weer uit een strafcorner en stond Alliance op gelijke hoogte met VVV. In het midden van de wedstrijd stond VVV met een man minder. Geen minuut later wist VVV de bal te onderscheppen en via een mooi uitgespeelde counter de 2-1 te maken.

Gele kaart
We stonden dus weer achter en kregen het nog moeilijker nadat Jochem een gele kaart kreeg in de wedstrijd. Tegen het einde van de wedstrijd kregen we nog een strafcorner maar Bouke zag zijn sleep gestopt worden door de keeper.

Het was een rommelige wedstrijd; beide teams speelden matig,  Alliance heeft meer kansen gekregen, maar niet benut. Een gelijkspel was reeel geweest...