Categorie D

JD1 SELECTIE N POLEN

Nieuws afbeelding 11-2-2010
Van 20 januari tot 25 januari heeft Jongens D1 deelgenomen aan het internationale XIII Międzynarodowym Memoriale im. A. Filemonowicza zaalhockey toernooi in Lubianka (Polen), alwaar ze een zeer verdienstelijke tweede plaats hebben behaald.   Hieronder volgt het door Job Wiezer, Job Beelen, Daan Delsman, Ian van den Broek, Toon van der Mije,   Julius des Tombe, Jonas van Laar, Dobbe van Os en Guy Koentjes geschreven reis- en toernooi verslag.

Dag   1. Woensdag 20 januari
We verzamelden met z’n allen bij station Heemstede/Aerdenhout. Met die trein gingen we naar Amsterdam, waar we moesten wachten op de slaaptrein waarmee we naar Polen zouden gaan. Toen de trein kwam zochten we de goede coupés op en gingen meteen leuke dingen doen met z’n negenen. Na wat gegeten en gedronken te hebben gingen we slapen.

Dag 2. Donderdag 21 januari
We werden wakker. Daarna gingen we ontbijten en moesten we wachten totdat we bij het station van Kutno waren. Daar moesten we overstappen op de trein naar Torun. We moeten 1 uur wachten in Kutno. We gingen naar een kleine snackbar waar we wat dronken. We zaten 1 uur in de trein en kwamen toen in Torun aan. In Torun gingen we naar het museum van Copernicus. ’s Avonds hebben we lekker gegeten in een restaurant in de stad.  Daarna gingen we naar de school waar wij, en alle andere 17 teams uit Polen, Slowakije en de Ukraïne sliepen .

Dag 3. Vrijdag 22 januari
Vandaag hadden we onze eerste wedstrijden. We hebben ze allemaal gewonnen. Ook van het witte team. Ze stonden samen met ons aan kop maar we hebben de wedstrijd toch gewonnen met 1-0. Toen we deze wedstrijd hadden gewonnen waren we heel blij, we stonden hierdoor bovenaan in onze poule.’s Avonds gingen we terug naar onze school waar een strafballen competitie werd gehouden. Hier  hebben we ook alles gewonnen. Daarna gingen naar de eetzaal waar we het minder lekkere eten hebben gegeten. Na het eten gingen naar de slaapzaal waar we eerst nog even hebben ge-keet voordat we moesten slapen.

Dag 4. Zaterdag 23 januari
Vandaag moesten we vroeg opstaan. Het eten was net zoals de andere dagen niet heel bijzonder lekker maar op zich wel goed. Toen we met de bus weg wilden bleek de bus kapot te zijn door de kou. Het was min 15 graden. We moesten wachten op een andere bus. Eenmaal in de zaal speelden we vier wedstrijden waarvan we er drie wonnen en 1 gelijk speelde.

Dag 5. Zondag 24 januari
Zondag was een hele belangrijke dag voor ons. De halve finale en misschien de finale stond op het programma voor ons, daarom stonden we vroeg op. We gingen naar de eerste hal waar wel heel lang moesten wachten om onze wedstrijd in de halve finale te spelen. De wedstrijd was heel spannend, maar Toon scoorde drie keer uit een strafcorner en Ian ook nog 1 keer. De tegenstanders scoorde ook nog een keer. Door deze winst van 4-1 kwamen we uiteindelijk in de finale terecht. In de finale stonden we tegen het team uit de Ukraïne. De finale, die heel spannend was, verloren we met 2-1. Toon scoorde het enige doelpunt voor ons. Na de prijsuitreiking en het middageten moesten we snel naar het station. Daar misten we de trein naar Kutno, waar we op de slaaptrein moesten stappen. Dus moesten we met  4 taxi’s 150 km rijden om de slaaptrein alsnog te halen. Dit is net op tijd gelukt. ’s Nachts hebben we heerlijk geslapen.Toen we maandagochtend wakker werden zaten we nog in Duitsland net voor de Nederlandse grens. Rond een uur of twaalf waren we weer terug op station Heemstede/Aerdenhout waar we door veel familieleden werden opgewacht. Het was een heel leuk toernooi en een hele leuke ervaring. Zeker iets om volgend jaar weer te do Bijlage