Alliance bestaat vandaag 94 jaar!

Nieuws afbeelding 27-9-2021
Hiep hiep hoera!

In 1927 prikte een 2e klasser van het inmiddels niet meer bestaande ΜΆ katholieke Triniteitslyceum in Haarlem een briefje op het mededelingenbord met de oproep zich te melden voor de door hem op te richten Hockeyclub Triniteits College (HTC). Deze Charles van Rooy (later burgemeester van Eindhoven en gouverneur van Limburg) kreeg daarbij de zegen van de toenmalige rector, pater Vlaar. Deze laatste wilde per se dat Alliance in de naam zou worden opgenomen, in navolging van de aan het Triniteitslyceum verbonden voetbalclub Alliance. Het werd een compromis: HTC Alliance.