Categorie E

Wekelijks verslag J8E2

Nieuws afbeelding 16-11-2014

Zaterdag 8 november.

Op het prachtige 8 tegen 8 hockeyveld genoten tientallen toeschouwers onder een strakblauwe hemel van een wervelend optreden van Alliance J8E2. In de strijd leek aanvankelijk ook een plaats ingeruimd voor Bennebroek, maar al snel bleek deze een maatje te klein voor de dadendrang van het zwart-wit geblokte collectief. Ondank het wat povere optreden van de tegenstander konden de liefhebbers met volle teugen genieten van de soms virtuoze acties van de jonge matadors van Alliance. Met hun swingende spel presenteerden de kornuiten zich nadrukkelijk als het puikje van de sympathieke club uit Heemstede. Al snel prijkte een voorsprong van 5-0 op het scorebord. Na rust leken de blauw-grijzen nochtans uit een ander vaatje te gaan tappen. Mogelijk geprikkeld door het onheil dat zich over Bennebroek voltrok kwamen de knapen energieker uit de startblokken van de tweede helft. En aanvankelijk leek dat te resulteren in een meer gelijkwaardige krachtmeting. Maar schijn bedroog al snel. Het veerkrachtige tiental van de thuisclub trok met een lichte aanzet het initiatief weer naar zich toe om dat in de rest van het duel niet meer los te laten. Met zichtbaar spelplezier bleven de jonge sporthelden met succes het doel van de wankelende tegenstander opzoeken. Het wekte nauwelijks verbazing dat de in het nauw gedreven Bennebroekers in toenemende mate hun toevlucht zochten tot laaghartige overtredingen, met als onfortuinlijk dieptepunt een succesvolle aanslag op een knie in het hart van de verdediging. Hoewel geschokt en aangedaan over het verlies van een kameraad uit hun midden, lieten de strijdlustige talenten van Alliance allerminst het hoofd hangen. Integendeel! Dartel zetten ze de strijd voort om het pleit uiteindelijk met een 9-1 overwinning te beslechten! Een daverend applaus viel de aimabele thuisploeg ten deel! Het zal geen verbazing wekken dat de opstelling voor de volgende wedstrijd hetzelfde zal zijn.

Chantal van Denken

16-11-2014 @ 18:48:30 |Wauw! Dat klinkt spannend!! Goed gedaan mannen! 👍

Constant Thoolen

16-11-2014 @ 21:43:57 |Mooi gedaan - gefeliciteerd!

Luuk Kuijper

18-11-2014 @ 13:56:30 |Trots, dat zijn we!