Winst voor Dames 1 (wedstrijdverslag 21 oktober tegen Zwolle)

Nieuws afbeelding 25-10-2012
Eindelijk!
Drie weken geleden begonnen we met de tweede speelronde. In de eerste helft van de wedstrijd tegen Rood-Wit hockeyden we goed, maar in de tweede helft stond er opeens andere ploeg in het veld. Door de grote chaos verloren we uiteindelijk met 5-1.

Een week later speelden we uit tegen Cartouche. Daar waren we de betere ploeg, creĆ«erden we veel kansen en speelden we goed samen. Toch wisten we dit weer niet om te zetten in drie punten. Dat kwam door zeven minuten waarin de tegenstandsters net iets scherper hockeyden.

Drie punten
Eindelijk ging het afgelopen zondag tegen Zwolle wél goed. Het was een wedstrijd tussen twee ploegen die min of meer gelijk aan elkaar waren. Een wedstrijd waarin het vanaf het begin duidelijk was dat het alle kanten op kon gaan, waarin we enorm veel energie moesten stoppen. En het was voor ons eindelijk de wedstrijd waar we die hard verdiende drie punten hebben gepakt.

Spannend?
En hoe. De hele wedstrijd lang stond er 0-0 op het scorebord. Niet slecht, maar ook niet best! Want we waren dominanter dan Zwolle. We hadden veel kansen, ook veel corners. Maar de bal ging er niet in.

Marleen had een frontale botsing met een van de tegenstandsters: hoofd tegen hoofd. Dat zag er niet best uit. De beide meiden gingen meteen onder behandeling van de fysio's, wat nog meer spanning in een al superspannende wedstrijd opleverde!

Niets te verliezen
De ruststand was 0-0. Na de rust kon het echt alle kanten op. Het team dat het het langst volhoudt om geconcentreerd te hockeyen, wint de wedstrijd. En dat waren wij! In de allerlaatste minuut dacht Aimee dat we niets meer te verliezen hadden en ze rende van achteren helemaal naar het 23-metergebied van de tegenstander. De as lag helemaal open. Ze stond vrij op de kop van de cirkel en kreeg toen de bal van rechts aangespeeld. Ze pushte de bal langs de voeten van de uitlopende keeper. Marloes wist de bal over de doellijn te krijgen: 1-0!! In de allerlaatste minuut. Wat een opluchting!

Beloning
Concentratie en 70 minuten keihard samenwerken en samen vechten hebben ons die belangrijke drie punten opgeleverd. En wat voelt het goed!

Volgende week spelen we thuis tegen Wageningen. Dat wordt zeker een hele spannende en mooie wedstrijd. Mis deze niet en kom ons aanmoedigen!

Liefs,
Petra