Kaatje Bitterberg Toernooi

Toernooi informatie

Beste teams,

Zondag is het weer zover! Een nieuwe editie van het toernooi dat al enkele decennia wordt gespeeld, het Kaatje Bitterberg toernooi. Het familie- en vriendentoernooi van MHC Alliance met een rijke historie, sla de (digitale) boeken er maar eens op na.

Hieronder vind je informatie over het toernooi, lees het even goed door, je teamgenoten kunnen deze informatie vinden op www.kaatjebitterberg.nl.

Globaal tijdschema
09.00 uur Terrein open voor teams
10.00 uur Start toernooi
16.00 uur Prijsuitreiking
16.30 uur Het terrein weer zoals het was
17.00 uur BBQ!

Thema en aankleding
Naast het hockeyplezier is het één groot (verkleed)feest. Het thema is ‘Songfestival!!’, wederom zijn er hoge verwachtingen over de outfits van ieder team. Ook mag je met je team je eigen huiskamer maken met partytenten, bankstellen, TV's noem maar op. Alles mag, zolang plezier en respect voor elkaar bovenaan staan. En we ruimen natuurlijk alles op na afloop. Oh ja, we houden wel genoeg ruimte voor de nooddiensten!

Een extra dak boven je hoofd is misschien geen overbodige luxe in Nederland, vooralsnog wordt er zondag zowel zon als regen verwacht. Denk ook aan voldoende smeermiddelen.

Het toernooi
Jullie zullen het tegen elkaar opnemen en op een sportieve manier strijden om de eer! Er zijn teams van 7 op een half veld en de 11-tallen spelen op een heel veld. Iedere wedstrijd is een van de teamleden scheidsrechter die natuurlijk zo sportief mogelijk de wedstrijd fluit.

Met 15 teams wordt het een gezellige drukte. We moeten strak om 10.00 uur starten met de eerste wedstrijden die 30 minuten duren. Tussen de wedstrijden is er 10 minuten pauze. Als er moet worden gesproeid zijn er 28 minuten over, maar die 2 minuten mag je in overleg ook er aan vast plakken. We spelen op alle velden, dus we maken ook af en toe een wandeling naar veld 6. We spelen in ieder geval strak op tijd!

Clinic
Voor de allerkleinsten (t/m 7 jaar) organiseren wij voor en na de lunch een clinic van een klein uur, om ook hen de gelegenheid te geven lekker te ballen op deze dag. Zorg wel dat ze een stick en bitje bij zich hebben.

Rond 16.00 uur is de prijsuitreiking en daar zijn weer een hoop prijzen te verdelen! Aansluitend vegen we met z'n allen het terrein schoon en maken we ons op voor de BBQ.

Vrijwilligers achter de bar gezocht
De Barcommissie heeft enorm haar best gedaan om zoveel mogelijk hulp in te plannen. Helaas zijn er niet voldoende mensen beschikbaar. We vragen ieder team om hier en daar te helpen, wellicht kan een (extra) supporter zich voor een uurtje aanbieden.

Parkeren moeilijk ivm kermis
Het parkeerterrein naast Alliance tot voorbij de sporthal is voor een groot deel bezet, onder andere door een kermis. Kom zoveel mogelijk op de fiets.

Poule indeling

Poule 1: Fanatieke middenmoot + Oudste jeugd
Je wordt in deze poule ingedeeld als je lekker fanatiek wilt spelen en tegelijkertijd de jeugd de ruimte geeft. Alle leeftijden en een brede diversiteit van niveaus zijn in de teams welkom. We spelen om het spel en de hoeveelheid knikkers is niet het belangrijkste. Een handige C- of een D-speler passeert hier een geroutineerde veteraan zonder dat hij zich zorgen hoeft te maken daarna bruut van de bal te worden gelopen. We spelen in overleg met de tegenstander met keeper en de jongsten scoren het meest.

Poule 2: Jonge helden
In deze poule geven we de jongste jeugd de ruimte om te laten zien wat ze kunnen op een half veld. Natuurlijk worden ze ondersteund door hun ouders en grotere broers en zussen, anders rennen ze zich de benen uit hun lijf. We helpen ze tot ze in de goal komen en dan laten we ze natuurlijk ook scoren. Een vaste keeper hebben we hier dan ook niet.

Sportiviteit
Het is een enorme puzzel om 15 voor ons onbekende teams in te delen. Het kan zijn dat het niveauverschil wat groter is dan je verwacht. In ieder geval doen we een beroep op jullie sportiviteit waar het gaat om ervaren versus onervaren spelers en ouder versus kind. De mensen van de EHBO komen overigens alleen langs om wat zakjes ijs uit te delen, niet om mensen naar het ziekenhuis te begeleiden.

Toernooi website
Het toernooi is volledig digitaal te volgen (vanaf zaterdag), scan hiervoor de QR code. De teams, poules en wedstrijdschema staan hier vermeld en de uitslagen en standen zijn hier ook direct te zien. Ook zullen de standen te zien zijn op de schermen in het clubhuis. Nu op de QR code klikken kan ook!
Catering
Marieke zorgt met haar team voor de inwendige mens. Je krijgt een gezellig pakket aan eten en versnaperingen. Een lunch voor je team, een zakje chips en ijsje voor de teamleden (aantal zoals opgegeven) en een verfrissende gezonde versnapering in de middag. Een plateau gefrituurde snacks maken het feest compleet.

BBQ na afloop
Diegenen die zich hebben opgegeven kunnen meedoen met de BBQ na afloop van het toernooi. Betaling op de dag zelf bij de bar.

Nog vragen?
Je kunt ons bereiken op de dag via 0618217001 of via mail naar [email protected].

Tot zondag!

Met sportieve groet,